ביטוח רכב צד ג' בשירביט מבית הראל

לוקחים צד ועושים ביטוח צד ג'

כל מה שצריך לדעת על ביטוח צד ג' לרכב

שפשפתם את הצבע האדום של האוטו שחסם את המעבר? נישקתם פגוש של הרכב ברמזור? פגעתם בגדר היפה של השכנים? ביטוח צד ג' לרכב מכסה נזקים שנגרמו לרכוש של צד שלישי במקרה של תאונה בה הרכב שלנו מעורב, בין אם מדובר ברכב או כל רכוש אחר. ניתן להוסיף לביטוח צד ג' הרחבות נוספות וכתבי שירות גרירה ושרותי דרך, שמשות חליפיות ואפילו הוצאות משפטיות במקרה של תביעה.

 

דגשים חשובים לביטוח צד ג'

בעת רכישת ביטוח צד ג' מומלץ לשים לכמה נושאים מרכזיים. הראשון והעיקרי ביניהם הוא גבול האחריות וגובה דמי ההשתתפות העצמית. כאמור, הביטוח יכסה את הזנק הנגרם לרכוש צד שלישי במקרה של תאונה. אולם כל פוליסה מציינת את גבול האחריות, המהווה את הסכום המירבי אותו חברת הביטוח תשלם במקרה ביטוח. לעיתים ניתן להגדיל את גבול האחריות, בתוספת פרמיה.

 

מי צריך ביטוח צד ג'?

 כשמדובר בנזק אפשרי לצד שלישי, מומלץ לא לקחת סיכונים מיותרים. אנחנו לא יכולים לדעת באיזה רכב נפגע במקרה של תאונה, ויכול להיות שניקלע לסיטואציה בה נצטרך לשלם עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים לצד שלישי. במקרה כזה עלות התיקון עלולה להיות מעבר ליכולתנו הכלכלית.

ביטוח צד ג' מקטין את העלות הזו מאיתנו וסופגת את החלק הארי של התיקון.

 

ביטוח מקיף או צד ג'?

מבוטחים יכולים לבחור לרכוש במקום ביטוח צד ג' ביטוח מקיף, המספק כיסוי מפני כל נזק שעלול להיגרם לרכב שלנו ולרכוש צד שלישי. כלומר, ביטוח מקיף מכיל בתוכו כיסוי צד ג'.

אז מתי מבוטחים יבחרו לרכוש ביטוח מקיף ומתי יבחרו צד ג'? התשובה תלויה במספר גורמים, לרבות שווי הרכב המבוטח.

אם אתם בעלי רכב חדש ויוקרתי, אתם וודאי יודעים שעלות התיקון שלו גבוהה ולכן ביטוח מקיף יסייע משמעותית בכיסוי התיקון, מהקטן ועד הגדול. בנוסף חשוב לזכור רכב יוקרתי וחדש הוא נכס בפני עצמו, כך שבין אם מדובר בשריטה קטנה של צבע הרכב או תאונה חמורה חלילה, או גניבה תרצו לקבל פיצוי בגין הנזק.

לעומת זאת, רכבים ישנים הם בעלי שווי נמוך יותר, ולכן עלות התיקון שלהם הוא נמוך יותר. רבים מבעלי רכבים ישנים מעדיפים לקחת על עצמם את עלות התיקון, ובמקרים מסוימים לוותר על התיקון אם אין בו צורך.

בנוסף, צריך לקחת בחשבון את סיכוני גניבת הרכב, והאם העלות של ביטוח מקיף ביחס לעלות הרכב משתלמת. 

 אם החלטנו שאנחנו יכולים לספוג את עלות אובדן הרכב שלנו במקרה של גניבה, או את ההוצאות שבתיקון הרכב שלנו ללא ביטוח מקיף, כשמדובר בנזק אפשרי לצד שלישי, לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים ומוטב שנרכוש ביטוח צד ג'.

 

יתרונות ביטוח צד ג' לרכב של שירביט

שירביט מציעה כיסוי צד ג' רחב לכלל המבוטחים, כמו טיפול מהיר בתביעות, הרחבות וכיסויים שיורידו לכם את המעמסה הכלכלית של תיקון רכוש צד ג' במקרה של תאונה.

היי נעים להכיר!

אני חיפי החיפושית ואני פה לעזור