כל מה שחובה לדעת על ביטוח חובה לרכב

כל מה שחובה לדעת על ביטוח חובה לרכב

ידוע שנהיגה ברכב טומנת בחובה סכנות כמו תאונות דרכים, העלולות לגרום לנזקים גופניים לנהגים, נוסעי הרכב ואף להולכי רגל.

כדי שכל המעורבים בתאונת דרכים יוכלו לקבל טיפול רפואי הולם ואפילו תמיכה כלכלית נחוצה להמשך החיים, המדינה מחייבת כל בעל ובעלת רכב במדינת ישראל להחזיק ביטוח חובה בתוקף. ביטוח זה נועד להבטיח כי במקרה של תאונה, יהיו כיסויים לנזקים גופניים שעלולים להיגרם לנהג, לנוסעים ברכב ולהולכי רגל שנפגעו בתאונה. הנהיגה ללא ביטוח חובה מהווה עבירה פלילית, ועונשים כבדים יכולים להיגרר ממנה, כולל קנסות כבדים.

 

מה מכסה ביטוח חובה?

ביטוח חובה מכסה נזקים גופניים שנגרמים כתוצאה מתאונת דרכים. הכיסויים כוללים טיפולים רפואיים ואשפוז, שיקום רפואי ופיזיותרפיה, וכן פיצוי על אובדן כושר עבודה.

חשוב להבין שביטוח חובה אינו מכסה נזקים לרכוש. הכיסויים של ביטוח חובה מתמקדים אך ורק בנזקים גופניים, כך שכל נזק לרכב עצמו או לרכוש צד שלישי לא יכוסה על ידי ביטוח זה. למשל, אם כתוצאה מהתאונה נגרם נזק לרכב אחר או לרכוש של צד שלישי, ביטוח החובה לא יכסה את העלויות הללו. לשם כך יש לרכוש ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף.

 

מי צריך ביטוח חובה לרכב?

פקודת ביטוח רכב מנועי משנת 1970 קובעת שכל מי שנוהגים בכלי רכב ממונע חייבים להיות מבוטחים בפוליסת ביטוח חובה בתוקף. בישראל, כל בעל ובעלת רכב מנועי חייבים לרכוש ביטוח חובה לרכב.

ניתן להרחיב את כיסוי הביטוח לנהגים חדשים, צעירים או גם וגם.

 

יתרונות ביטוח החובה של שירביט

שירביט מבית הראל מציעה תנאי תשלום נוחים וניסיון ארוך בטיפול בתביעות, החברה שמה לעצמה מטרה לטפל במהירות ויעילות בתביעות כך המכוסים על פי תנאי הפוליסה יקבלו תגמולי ביטוח בזמן.   

היי נעים להכיר!

אני חיפי החיפושית ואני פה לעזור